miércoles, junio 09, 2010

PITA CU CARTOF SI BRANZA / PITA CON PATATA Y QUESO




Asta este alta reteta a mamei mele, (se vede ca mi sa facut dor de ea) este o reteta cu care ne rasfata mama cand ne ducem pe la ea, o reteta ideala pentru micul dejun cu o cana de lapte sana, iaurt sau lapte covosit cum ne pregatea mama. Va recomand sa le consumati calde, cu toate ca si reci sant bune.

Otra receta de mi madre, ( se ve que la estoy extrañando) es una receta que nos prepara mi madre cuando vamos por ahí  una receta ideal para el desayuno con yogur del comercio o uno casero, mi madre tiene una receta de yogur casero buenísima. Recomiendo consumirlas calientes, aunque son buenas y frías.
Ingrediente:
300gr faina alba
200 gr faina integrala
280 ml apa
15 ml ulei de masline
10 gr miere
10 gr sare
20 gr drojdie proaspata
Umplutura:
200 gr branza (tip feta sau de la tara)
1 cartof fiert
1 ou
1/3 lingurita sare( daca branza nu este sarata rau)

Ingredientes:
300 gr harina
200 gr harina integral
280 ml agua
15 ml aceite de oliva
10 gr miel
10 gr sal
20 gr levadura de panadero fresca
Relleno:
200 gr queso ( queso feta o casera)
1 patada cocida
1 huevo
1/3 cucharadita sal ( o si el queso es casero y tiene sal pues no se pone sal)

Se framanta toate ingredientele pentru coca, odata ce aluatul si-a dublat marimea se imparte in 8 parti egale aproximativ 100gr, se modeleaza si se lasa 30 min la dospit, acoperite cu un plastic.
Intre timp se pregateste umplutura, se paseaza cartoful fiert impreuna cu branza si se amesteca cu oul, daca este nevoie se adauga si sare.
Si fiecare se umple dupa cum se vede in imagini si se coace pe amandoua partile intr-o tigaie cu fundul gros, la foc foarte mic.

Se amasa todos los ingredientes, una vez que la masa ha doblado su tamaño se divide en 8 partes iguales, mas o menos 100 gr, hay que bolear a cada una y después se deja levar 30 min, cubiertas con un plástico.
Mientras se prepara el relleno, se tritura la patata junto con el queso y se mezcla con el huevo si hace falta se le añade sal.
Después se rellena según las fotos y en una sartén gruesa las vamos haciendo por los dos lados a fuego muy bajo.

Pofta buna.

Buen provecho.

20 comentarios:

  1. Buna scumpa mea Daniela!
    Sincer chiar mi-ai făcut poftă...
    şi eu făceam aşa ceva şi merg de
    minune cu smântână..
    O dimineaţă frumoasă ca tine!
    Te pup şi îmbrăţişez cu drag!

    ResponderEliminar
  2. Buna Draga ELENA
    Asa este, e o bunatate.
    Cu toate ca nu le pregatesc chiar asa de des pe cum vor cei din casa... stii tu pentru a mentine kg.
    Multumesc mult pentru compliment.
    Te pup draga mea!
    Pe curand.

    ResponderEliminar
  3. Foarte buna receta! Si eu fac ceva asemanator, cu cartofi si alta cu urda si marar! Tradición familiar??????
    Besos!

    ResponderEliminar
  4. Uau Daniela,
    Stiu reteta asta:D. Daca nu ma insel e cea pe care o facea bunica mea mai demult. Si imi placea la nebunie. Super! Mersi mult pentru reteta, am sa o incerc si eu.
    Te pup si o zi cat mai superba
    Cristina

    ResponderEliminar
  5. O idee foarte buna! Un obicei romanesc? sau un capriciu?

    ResponderEliminar
  6. @ Buna Daniela
    Traditie nu cred ca este, pentru ca bunica mea nu facea, deci am vazut numai la mama si la toata lumea ne placea, mama in special le pregatea pentru micul dejun duminica dimineta.
    Cu urda nu am mancat niciodata dar sigur este buna... dar de unde sa cumpar aici?
    Besitos.

    @Multumesc mult Maria, cu toate ca tu esti mult mai aproape de tel.
    Te pup.

    @Buna CRistina
    Ma bucura foarte mult sa stiu ca ti-am adus aminte de asa vremuri... intodeauna ni se pare ca erea mai bine inainte cu bunuci... amintiri.
    Incearca si sigur iti va placea.
    Multumesc de comentariu si te mai astept pe la mine.
    Te pup.

    ResponderEliminar
  7. Muy rido Daniela, y original introduciendo la patata y elqueso dentro del pan pita.

    Un besote

    ¡Te he votado en el pan con goyi!

    ResponderEliminar
  8. Aunque el queso no es mi fuerte jj esta pita tiene una pinta fabulosa. Debe estar muy rica. He vuelto a votarte jj.
    Saludos

    ResponderEliminar
  9. @Hola Laurita
    Si, si es muy rico, pruebalo y lo veras.
    Gracias por votarme.
    Un beso.

    @Hola Juan
    Deberias de probarloo y veras que rico es, que suerte tienes que no te gusta mucho el queso. Pues a mi si me gusta aunque me limito a comer de vez en cuando.
    Te agradesco mucho por el interes de votarme, eres un gran apoyo.
    Un saludo.

    ResponderEliminar
  10. Una receta diferente, siempre acabo sorprendiéndome. Ademas es muy de mi agrado, tiene que estar riquísima.
    Para que es lo de votarte?
    Besitos

    ResponderEliminar
  11. @Hola Caldebarcos
    Me alegra saber que hay algo que te pueda sorprender con respecto a las masas... tu que sabes tanto de masas.
    Si la pruebas seguro te gustaria.

    Con respecto a las votaciones, se trata de un concurso gastronomico de Rumania y participo con dos recetas.
    Besitos.

    ResponderEliminar
  12. Daniela, buna ideea ta! Eu am amintiri despre ceva asemenator, fac foarte rar, dar numai cu branza, fara ou si cartof. O sa fac si varianta asta, pentru fiul meu. Succes la concurs!

    ResponderEliminar
  13. deliciosa propuesta para una pita.
    bs!

    ResponderEliminar
  14. ai sorumo este o bunatate dabia astept sa pa duc in tara ca sa imi faca mami suerte

    ResponderEliminar
  15. Qué buena receta, muy original, y con un aspecto riquísimo! Debe estar delicioso con buen yogur casero, como dices.
    Ay, las recetas de las madres, qué buenos momentos nos regalan :)

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  16. @Buna Elena Toma
    Ma bucur ca iti place ideia si da imi amintesc si ce ai facut tu dar mi se pare ca ai facut la cuptor si o parte ai prajit.
    Incearca si pe astea si sigur iti va place, bineinteles si fiului tau.
    Multumesc pentru urare, iti doresc la fel, mult succes.
    Pe curand.

    @Gracias Eva por la vizita.
    Besitos.

    @Hola hermanita
    Queda poco, queda poco... ten paciencia.
    Un besito grandote.

    ResponderEliminar
  17. Hola Akane
    Me alegra mucho que te gusta la receta, pruebala y veras lo rico que es.
    Y si, las recetas de nuestras madres, deben de ser el tesoro de nuastras la cocina.
    Un beso y te espero mas por aqui.

    ResponderEliminar
  18. Se poate pune si marar in umplutura. Sunt delicioase.

    ResponderEliminar
  19. O idee buna, voi incerca si varianta asta.
    Am vazut de asemeni ca se poate si cu ceapa sau usturoi verde.
    Ma bucur ca ti-ai dat parerea.
    Pe curand.

    ResponderEliminar

Gracias por vuestros comentarios, me hace muy feliz leerlos:)

Mesajele voastre da energie acestui blog pentru a continua, va multumesc, ma fac foarte fericita cand le citesc:)