jueves, julio 21, 2011

Tocanita cu soia boabe / Estofado de soja amarilla

   Cu toate ca este vara, noi vegetarieni avem nevoie de proteine, asa ca am facut o tocanita de soia. Chiar daca este foarte cald, am facut aceasta tocanita gustoasa, cu proteina de calitate. Veti gandi ca tocanita asta merge foarte bine cand afara este frig si ai nevoie sa mananci ceva cald, dar va spun ca este foarte buna si vara.
Pana acum am folosit soia la pateu, maioneza, tofu, lapte de soia, dar niciodata intr-o tocanita, pot sa va spun ca am fost surprinsa este foarte gustoasa, aduce ceva cu fasolea si in acelas timp difera.
   Reteta este inspirata din cartea:  Carte de bucate - Centrul Lifestyle Herghelia, pot sa va spun ca este o carte nemaipomenita, am aceasta carte de anul trecut si adevarul este ca nu prea am pus in practica retetele de pe ea, neavand timp sa o citesc... dar am mentionat cartea la uni din prieteni nostri, cum au auzut ca am cartea au zis ca o vor si ei, cunosteau pe cineva care au fost la Centrul Lifestyle Herchelia si au laudat foarte mult mancarea de acolo. Reteta este modificata in privinta ca, are mai mult zarzavat si eu am adaugat ciuperci.
   Aunque es verano, nosotros los vegetarianos necesitamos proteínas, así que he hecho un estofado de soja, aunque es una receta más bien para la época de invierno, pero de igual modo hemos disfrutado de esta comida tan rica.
Hasta ahora he utilizado soja en patés, mayonesa, tofu, leche de soja, pero nunca en un estofado, les puedo decir que me ha sorprendido de lo rico que estaba, se parece a las alubias y en el mismo tiempo es diferente.
   La receta es inspirada en el libro de un centro de salud (Centro Lifestyle Herghelia) que hay en mi país, se trata de un centro que hace tratamientos naturales y la comida es totalmente vegetariana.  
La receta tiene mi toque personal, le he añadido más verduras y champiñones.


Ingrediente:
1 praz (doar partea alba)
1 morcov
1 ridichie alba
1 pastarnac
1/4 ardei rosu
2 ardei verzi capia
6 ciuperci proaspete
4-5 lin ulei de masline virgin
-----------------
600 gr soia fiarta (aprox 250 gr nefiarta)
300 gr pasta de tomate
2 foi de dafin
1 lingurita cimbru uscat
1 lingurita patrunjel uscat
o cana si jumatate apa in care a fiert soia
sare dupa gust

Ingredientes:
1 puerro solo la parte blanca
1 zanahoria
1 nabo
1 chirivía
1/4 pimiento rojo
2 pimientos verdes italianos
6 champiñones
4-5 cucharas aceite virgen de oliva
-----------------
600 gr soja hervida (aprox 250 gr en crudo)
300 gr tomate frito
2 hojas de laurel
1 cucharadita tomillo seco
1 cucharadita  perejil seco
una taza y media agua, agua en la que hemos cocido la soja
sal al gusto


Modul de preparare:
1. Zarzavaturile spalate si curatate, se toaca marunt si se pune la calit in ordinea care este scrisa (deci in timp ce il tocam il si punem pe foc) se caleste in ulei la foc mic acoperite cu un capac, lasand zarzavatul sa transpire si in modul asta se caleste in sucul lor si ulei, nu trebuie sa ajunga sa aiba parti maronii.
2. Dupa ce zarzavatul este calita adaugam soia fiarta, pasta de rosii, mirodeniile si apa de la soia, lasam sa fiarba aprox 5 min ii punem sare dupa gust si e gata de servit.


Modo de preparación:
1. Las verduras limpias y troceadas las vamos a sofreír en el aceite, a fuego lento y tapado para que la verdura sude, de esta manera se hace en su propio jugo y el aceite. No tiene que llegar a tener partes marrones.
2. Una vez que la verdura esta blandita añadimos la soja cocida, el tomate frito, las especias y el agua de la soja, dejamos unos 5 min a hervir, ponemos sal a gusto y servimos.





Pofta buna.
Buen provecho.

16 comentarios:

  1. Bună Daniela!
    Arată super...sincer nu aș
    refuza o porție!
    Îți doresc o zi excelentă scumpo!
    Te sărut și îmbrățișez cu drag!

    ResponderEliminar
  2. Tare aspectoasa mancarica. Nu am gatit niciodata cu soia, insa in copilarie mancam soia prajita, aveam o colega de sc care aducea de la o baza de receptie boabe pe care le prajea si le dadea colegilor. Mi se parea tare gustoasa soia, in plus simteam ca e hranitoare si cand ajungeam acasa de la scoala nu mai voiam sa mananc, spre mahnirea mamei care era suparata ca moare copilul de foame.
    Acum, in alta ordine de idei, imi place de minune reteta ta, imi plac si ingredientele, cred ca a fost gustoasa.

    ResponderEliminar
  3. Cu mare placere te servesc Elena.
    Te pup.

    Stiu Maria, cand eream mica si eu mancam soia coapta, si bineanteles ca-ti da senzatie de satietate, fiind foarte hranitoare.
    Aici, in Spania, am vazut in schimb ca se coace naut, o idee daca vrei sa probezi.
    Si da Tocanita este foarte gustoasa.
    Pe curand.

    ResponderEliminar
  4. Tengo soja amarilla en la despensa que compré para hacer un guiso con ella y ahí sigue... tengo que probarla porque se guro que me gustará! Me llevo tu receta por si me animo.

    ResponderEliminar
  5. Daniela, este o tocanita foarte gustoasa, eu am facut-o de multe ori, cu carne sau cu ciuperci. Mie imi place la nebunie, si cu o salata de ceapa rosie, merge de minune!
    Imi place craticioara ta!
    Te pup si iti doresc un sf. de saptamana fericit!

    ResponderEliminar
  6. Hace tiempo que tengo ganas de probar la soja así, como si fuera una legumbre en un estofado o potaje. Tiene una pinta deliciosa, un guiso lleno de cosas que me encantan! Cuando llega el verano a veces me olvido de tomar proteínas y no puede ser, así que tomo nota de tu fantástica receta.

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  7. Pruébalo Salome y me dirás que tal.
    Besitos.

    Daniela, cum am spus, eu nu am facut si mi-a placut voi proba si in alte variante.
    Multumesc la fel.
    Te pup.

    No te preocupes Akane, hay muchas verduras que contienen proteínas no solo las legumbres. Pero para los niños es muy importante consumir proteínas con los nueve aminoácido esenciales, es fundamental para el crecimiento.
    Si te animas a probar cuéntame cómo te pareció.
    Besitos.

    ResponderEliminar
  8. Bună Seara !
    Am vrut să comentez pe alt Blog al dvs:

    ""Bună Ziua !
    Utilizând http://srv.diacritice.com/ puteţi evita confuzia.
    ZANA - HADA, sau ZÂNA - HÂDA ?

    sau

    "Concluzia, nu-mi place cum mi-a iesit fata, si e prea inclinata..."

    Concluzia, nu-mi place cum mi-a ieşit faţa, şi e prea înclinată...
    Concluzia, nu-mi place cum mi-a ieşit fata, şi e prea înclinată...

    Desigur, doar dacă aveţi Timp !
    ~
    Vă mulţumesc pentru că existăm !
    ~
    Cornelius, :)""

    Nu puteam introduce "cuvântul de verificare", imaginea pentru fereastra unde trebuia să introduc, nu-mi apare deloc !
    Probabil ca la mine să fie cauza; dar, probabil nici aici nu voi putea adăuga acest comment !?
    ~
    Cornelius, :) 28.07.2011~00:34AM, ora Bucureşti ~,

    ResponderEliminar
  9. Bună Ziua !

    http://srv.diacritice.com/ sau diacritice.com !
    Are două posibilităţi:

    Diacritice
    Traduceri

    Când "deschizi" linkul, activate sunt Diacriticele (colorate în roşu; când comuţi pe Traduceri, se colorează în roşu "Traduceri" !).
    Te uiţi pe pagină în jos:
    si "execuţi" cei 3 paşi prezentaţi.
    Pasul doi este important, pentru corecţii gramaticale: atunci când "nu prea eşti sigur" pe un cuvânt, aflii "răspunsul", prin faptul că NU SUNT "propuse" sau introduse diacritice ! Atenţie însă: poţi avea şi alt tip de greşeli: "mâncare" sau schimbare de litere (în timpul tastării), trebuie să schimbi LOCUL unei virgule, sau să adaugi o virgulă etc. Corectările de acest gen (le ţii minte) le faci doar la pasul 3 !
    Când ai terminat, poţi să laşi ca atare, sau poţi alinia fiecare cap de rând (folosind tastatura şi mousul).

    Copy/paste după care mai citeşti o dată - o ultimă verificare !

    Orice text merită scris româneşte ! Diacriticele sunt oficiale nu doar pentru limba romană. Şi francezii şi nemţii şi mulţi alţii AU DIACRITICE ! Pentru că DE FAPT, diacriticele sunt ALTE LITERE !!!
    a ă â b c d e f g h i j k l m n o p q r s ş t ţ u v w x y z = 30
    şi NU doar
    a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z = 26
    ~
    Vă mulţumesc !
    ~
    Cornelius, :)
    PS: vă rog să verificaţi intrarea comentariilor pentru [TABLOURI PICTATE, DESENATE / AFICION POR LA PINTURA], eu nu pot să adaug acolo comentarii ! (Vă mulţumesc pentru aprecieri !) ~,

    ResponderEliminar
  10. hola,de unde ai cumparat pastarnacul?eu nu-l gasesc nicaieri,nici la frutas y legumbres

    ResponderEliminar
  11. Hola
    Aici unde locuiesc, sunt magazine cu produse romanesti, printre ele e si unul de zarzavaturi si de aoco achizitionez pastarnacul si telina.
    Dar sa stii ca se gasesc si la fructe si zarzavaturi, findca e cerere.
    Unde am mai vazut a fost in centru Makro, sau mai poti cauta si in Corte Ingléz.
    Sper sa-ti fie utila informatia.
    Iti doresc numai bine.

    ResponderEliminar
  12. Foarte gustoasa ! Multumim

    ResponderEliminar
  13. Buna! Tu cu ce ai servit tocanita? Merge cu paine sau cu garnitura de orez? Multumesc anticipat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tocanita asta cere o paine buna, asta numai pentru a unge in sosul bun pe care il are.
      Deci cu paine si cu o mare salata de rosii, cu ceapa sau cu usturoi...

      Eliminar
  14. La Mercadona gasesti si in Simply la caserola cu morcov si ridichi ,pastranac .O zii buna

    ResponderEliminar

Gracias por vuestros comentarios, me hace muy feliz leerlos:)

Mesajele voastre da energie acestui blog pentru a continua, va multumesc, ma fac foarte fericita cand le citesc:)