miércoles, marzo 10, 2010

LINTEA IN MODUL MEU / LAS LENTEJAS A MI MANERA

Ingrediente:
400 gr linte
1 graunte usturoi
1 foaie de dafin

1 ceapa
1 morcov
1 telina mai mica
1 foaie de dafin
400 gr pasta de rosii
1 lingurita cimbru
sare dupa gust
Ingredientes:
400gr lentejas
1 diente de ajo
1 hoja laurel

1 cebolla
1 zanahoria
1 trozo raíz de apio
1 hoja laurel
400 gr tomate frito
1 cucharadita tomillo
sal al gusto
Am avut la inmuiat lintea 24 h, dupa care am puso la fiert cu un graunte de usturoi si o foaie de dafin, le-am pus apa sa treaca cu un deget peste, si le-am fier la uala cu presiuene.Intre timp am tocat ceapa, morcovul si telina si le-am pus intr-o tigaie sa fiarpa cu foaia de dafin,, (fara ulei).
He tenido a remojo las lentejas 24 h, después las he puesto a hervir con el diente de ajo y la hoja de laurel, las he cocido en la olla con presión. Mientras se cocía las lentejas, he preparado las verduras las he troceado y las he puesto en una sartén con agua y la hoja de laurel a cocerse, sin aceite.
Cand zarzavatul s-a inmuiat, i-i adaug pasta de rosii, amestec si mai las pe foc 3-4 min. Si adaug peste linte,  l-e mai tin in-ca, 4-5 min amestecand aproape continu.
Cuando las verduras se han ablandado ,les añado el tomate frito, mezclo bien y lo dejo 3-4 min mas al fuego. Añado las verduras a la olla con las lentejas mezclo y lo dejo a cocer unos 4-5 min, eso si mezclando casi continuamente.
Ii adaug lingurita de cimbru, si e gata pentru servit. Dupa cum ati observat, nu i-am pus ulei,pasta de rosii are ulei, si mai e si alt motiv, sotul meu nu consuma linte caci nu a mancat niciodata, si nu-i place aspectul, asa ca zarzavatul l-am fiert in loc de prajit ( lui ii place prjit), asa ca am profitat sa fac o mancare mai sanatoasa. Dar cand am pregatit mancarea a venit in bucatarie a zis; miruase frumos, dar nu mananca.
Le añado la cucharadita de tomillo, y listo para servir. Como habéis visto, no le puse nada de aceite, ademas los tomates fritos tienen bastante aceite, y como mi marido no come porque a el no le gusta las lentejas, que no ha comido nunca y no le gusta el aspecto, así que aprovecho para prepararla mas saludable ( a el siempre le gusta con mas aceite, y las verduras sofritas). Pero cuando he preparado las lentejas me dijo; huele bien, pero no puedo comer.

8 comentarios:

  1. Ce buna muncarica de linte! Eu am redescoperit-o doar de cativa ani, dar imi place. Numai ca la noi sortimentele comercializate, cel putin asta verde, fierb extrem de usor. Daca o pun la inmuiat, fierbe in 15 minute, fara presiune. Daca nu esti atent se farama toata, nu ramane bob cu bob. Trebuie sa fiu atenta si sa o pun mai la sfarsit sau singura la fiert ca sa raman intreaga. Felicitari pentru reteta si am retinut sa o fac si eu.

    ResponderEliminar
  2. Ce usor se prepara! Imi place. nu am gatit linte pana acum, dar nici cremwursti vegetali nu am mancat pana n-am vazut la tine. asa ca voi incerca si lintea. Te pup

    ResponderEliminar
  3. che buona!! ci vorrebbe proprio stasera.. qui nevica!!! baci!

    ResponderEliminar
  4. Da Elena, este o mancarica fuarte gustoasa, dar cel mai important, are multi nutrienti pentru organismul nostru.Eu o pun la inmuiat fuarte mult timp, leguminuasele cu cat le tinem mai mult timp la inmuiat cu atat mai bine, asa se desvolta calciul si mult mai multe propietati, asta o spune-a Dr Virgil Stroiescu.
    I-ti multumesc de vizita,si pentru faptul ca a-i impartasit cu mine cateva cuvinte.

    Te pup.

    ResponderEliminar
  5. Ma bucur ca vrei s-o probezi Ina, nu vei fi dezamagita.Atat ca are o culuare care noi nu santem obisnuiti cu i-a, in rest este fuarte gustoasa.
    Te pup.

    ResponderEliminar
  6. Hola Federica,me alegro que te gusta las lentejas!Y no se si lo he entendido bien, pero si alla esta nevando me alegro por ti!Y me das envidia!
    Un beso!

    ResponderEliminar
  7. Muy buena pinta Daniela! Nunca le he echado apio a las lentejas, pero me encanta,la próxima pruebo. Besitos!

    ResponderEliminar
  8. Si Laurita, he utilizado el apio, pero la raiz no el palo ni las hojas.He puesto un trozo, como si fuera una zanahoria.
    Un besito

    ResponderEliminar

Gracias por vuestros comentarios, me hace muy feliz leerlos:)

Mesajele voastre da energie acestui blog pentru a continua, va multumesc, ma fac foarte fericita cand le citesc:)