sábado, noviembre 28, 2009

GEM DE GUTUI CU DOVLEAC


Cum este toamna, si bineanteles vremea gutuilor si dovlecilor, m-am gandit sa fac un gem.
Caci mie imi place si gutuile si dovleacul. Asta e o reteta de familie, de cand ma stiu mama mereu face gem de gutui cu dovleac.


Ingredientele:
2 kg gutui
1 kg dovleac
1 1/2 kg zahar
1 lingura scortisoara
zeama de la o lamaie


Am curatat gutuile de seminte si toata partea lemnoasa, dupa care le-am tocat cu mixerul.

Am curatat dovlecul si l-am tocat cu mixerul.

Am stors zeama de la lamaie si am pus la fiert toate ingredientele adaugand 4 pahare cu apa, in afara de zahar si scortisoara.
Am adaugat, zaharul si scortisoara. Le-am fiert putin mai mult de o ora , la inceput la foc mare dupa ce a mai scazut apa am dat la foc mijlociu, si am amestecat mai tot timpul.

Cand a fiert bine de se lega, i-am oprit focul si l-am pus in borcane.
Borcanele cu gem le-am pus in cuptor la 200ºC vre-o 20-25 min pana a facut o pojghita deasupra.

Le-am pus capacele si le-am acoperit cu vreo 3 prosoape ca sa intarzii racirea, le-am tinut asa pana a doua zi. Mi-au iesit 9 borcane cu gem si ce e in castronel.



Aici o felie de paine cu gem pentru pofticiosi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por vuestros comentarios, me hace muy feliz leerlos:)

Mesajele voastre da energie acestui blog pentru a continua, va multumesc, ma fac foarte fericita cand le citesc:)